Kosten bekijken

Kosten bekijken

Op de kostenpagina wordt weergegeven wat er aan het einde van de periode als teruggave of naheffing wordt verwacht op de jaarafrekening. Deze verwachting is gebaseerd op het verwachte jaarverbruik in combinatie met de verwachte kosten. Wanneer wij tussentijds meetdata ontvangen, dan wordt het werkelijk afgenomen verbruik meegenomen in deze verwachting. De kostenpagina wordt periodiek geüpdatet, zodat de verwachting zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid ligt.

Bij een jaarafrekening worden de verbruiken in combinatie met de kosten daadwerkelijk vastgesteld. Op deze jaarafrekening wordt gespecificeerd hoe de bedragen tot stand zijn gekomen. 

Uitleg kostenpagina
Aan het einde van de regel kun je het (groene) pijltje aanklikken om de gegevens per maand te bekijken.

Door bij 'kosten per jaar' op het vraagteken te staan met de muis kun je zien met welk verwacht jaarverbruik we hebben gerekend:
* Dit betreft een voorbeeldweergave. In je klantportaal kun je op de kostenpagina je eigen verwachting bekijken. 

Door bij een maand aan het einde van de regel op het vraagteken te gaan staan kun je zien wat er in die maand aan verbruik is afgenomen of wat er verwacht wordt. De status bij "Herkomst volume" geeft aan of het verbruik van desbetreffende maand een verwachting weergeeft (geschat) of dat dit de werkelijke (gemeten) afname betreft:

* Dit betreft een voorbeeldweergave. In je klantportaal kun je op de kostenpagina je eigen verwachting bekijken. 

Quote
Nog geen toegang tot het klantportaal?

Beheerder/consultant
Wanneer je een beheerder of consultant hebt kun je aan jouw contactpersoon vragen om jouw e-mailadres aan ons door te geven, zodat wij toegang kunnen verlenen tot het klantportaal.

Eigen beheer
Wanneer je de energiezaken in eigen beheer hebt en nog geen toegang hebt tot het klantportaal kan je ons verzoeken om je e-mailadres toe te voegen voor inzicht in het klantportaal, dan gaan wij dit voor je regelen. Is jouw e-mailadres reeds bekend in onze administratie, dan kun je via onze website https://energielevering.hezelaer.nl/login kiezen voor de optie 'wachtwoord vergeten' en krijg je direct een link toegestuurd waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

    • Related Articles

    • Verbruik inzien - Klantportaal Consumenten & Kleinzakelijk

      Belangrijk: Als je klantnummer begint met het cijfer 1, 2 of 3 en/of het factuurnummer begint met de letter ''F'' dan kun je je gegevens terugvinden in het klantportaal voor Consumenten & Kleinzakelijke klanten (https://energielevering.hezelaer.nl/). ...
    • Energieprijzen app: plan je energie op het slimste moment

      Onze energieprijzen-app is beschikbaar. Dit is dé gebruiksvriendelijke tool voor iedereen die het beste moment wil weten om energie te verbruiken. Blijf op de hoogte van de nieuwste prijsschommelingen en neem slimme beslissingen over je ...
    • Verklaring zakelijk verbruik elektriciteit (>10 miljoen kWh)

      De Wet Belastingen op Milieugrondslag (WBM) kent een lager tarief voor zakelijk verbruik van elektriciteit voor zover dit verbruik per periode van 12 maanden per aansluiting hoger is dan 10.000.000 kWh. Indien je hier recht op hebt kun je de ...
    • Uitlezen van de slimme meter

      Wanneer je bij het aangaan van je energiecontract hebt aangegeven dat we de slimme meter op afstand mogen uitlezen dan ontvangen wij de meterstanden automatisch via de netbeheerder. Wij kunnen niet rechtstreeks in de meterstanden meekijken, wij ...
    • Berekening van het termijnbedrag

      Wanneer wordt het termijnbedrag vastgesteld? Je termijnbedrag wordt vastgesteld op het moment dat je een contract met ons aangaat. Tevens wordt er jaarlijks een herberekening van het termijnbedrag gemaakt bij het opmaken van de jaarafrekening. Op de ...