Kosten bekijken

Kosten bekijken

Op de kostenpagina wordt een verwachting weergegeven wat er aan het einde van de periode als teruggave of naheffing wordt verwacht op de jaarafrekening. Deze verwachting is gebaseerd op het verwachte jaarverbruik in combinatie met de verwachte kosten. Wanneer wij tussentijds meetdata ontvangen, dan wordt het werkelijk afgenomen verbruik meegenomen in deze verwachting. De kostenpagina wordt periodiek geüpdatet, zodat de verwachting zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid ligt.

Bij een jaarafrekening worden de verbruiken in combinatie met de kosten daadwerkelijk vastgesteld. Op deze jaarafrekening wordt gespecificeerd hoe de bedragen tot stand zijn gekomen. 

Uitleg kostenpagina
Aan het einde van de regel kan je het pijltje aanklikken om de gegevens per maand te bekijken.

Door bij kosten per jaar op het vraagteken te staan met de muis kan je zien van welk verwacht jaarverbruik er wordt uitgegaan:
* Dit betreft een voorbeeldweergave. In je klantportaal kan je op de kostenpagina je eigen verwachting bekijken. 

Door bij een maand aan het einde van de regel op het vraagteken te gaan staan kan je zien wat er in die maand aan verbruik is afgenomen of wat er verwacht wordt. De status bij "Herkomst volume" geeft aan of het verbruik van desbetreffende maand een verwachting weergeeft (geschat) of dat dit de werkelijke (gemeten) afname betreft:

* Dit betreft een voorbeeldweergave. In je klantportaal kan je op de kostenpagina je eigen verwachting bekijken. 

Quote
Nog geen toegang tot het klantportaal?

Beheerder/consultant
Wanneer je een beheerder of consultant hebt kun je aan jouw contactpersoon vragen om jouw e-mailadres aan ons door te geven, zodat wij toegang kunnen verlenen tot het klantportaal.

Eigen beheer
Wanneer je de energiezaken in eigen beheer hebt en nog geen toegang hebt tot het klantportaal kan je ons verzoeken om je e-mailadres toe te voegen voor inzicht in het klantportaal, dan gaan wij dit voor je regelen. Is jouw e-mailadres reeds bekend in onze administratie, dan kun je via onze website https://energielevering.hezelaer.nl/login kiezen voor de optie 'wachtwoord vergeten' en krijg je direct een link toegestuurd waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

    • Related Articles

    • Verbruik inzien

      Via het klantportaal kun je inzicht krijgen in je verbruik: Het kan even duren voor de verbruiksgegevens zijn opgehaald. Meerdere leveringsadressen/klantnummers Wanneer we voor jou op meerdere adressen leveren (of geleverd hebben), kies dan eerst het ...
    • Verklaring zakelijk verbruik elektriciteit (>10 miljoen kWh)

      De Wet Belastingen op Milieugrondslag (WBM) kent een lager tarief voor zakelijk verbruik van elektriciteit voor zover dit verbruik per periode van 12 maanden per aansluiting hoger is dan 10.000.000 kWh. Indien je hier recht op hebt kun je de ...
    • Uitlezen van de slimme meter

      Wanneer je hebt aangegeven dat we de slimme meter op afstand mogen uitlezen dan ontvangen wij de meterstanden automatisch via de netbeheerder. Wij kunnen niet rechtstreeks in de meterstanden meekijken, wij ontvangen de meetdata met gemiddeld 2 dagen ...
    • Kopie factuur ontvangen

      Factuurdossier In je factuurdossier heb je de mogelijkheid om facturen te bekijken. Klantportaal In je klantportaal kan je onder het tabblad "facturen" de facturen inzien. Formulier Je kan ook via het volgende formulier een 'kopie factuur' opvragen.
    • Energie voor thuis | Direct online geregeld

      Energie voor thuis Laat je gegevens achter en bekijk direct je aanbod. Eén zekerheid: met een VolFlex energiecontract betaal je altijd de werkelijke energiekosten! Profiteer maximaal van prijsdalingen met een variabel tarief op de dagmarkt Alle ...